Az eredetileg gőzüzemű Sikló építése 1868. júliusában kezdődött. Két gőzgépet terveztek be azért, hogy az egyik mindig pihenni tudjon. A gépezetek Schulc Tódor bécsi gépgyárában készültek.
A Siklót 1870. március 2-án avatták fel, de előtte februárban hivatalos kísérleteket hajtottak végre. Ekkor a kocsik legfontosabb részét, a biztonsági berendezést tesztelték. A biztonsági szerkezet feladata az volt, hogy rögtön megállítsa a kocsikat, ha az őket húzó sodronykötél elszakadna. A kísérlet során menet közben, a pálya különböző pontjain egymás után 3-szor engedték szabadon a kocsikat. Teher nélkül és túlterhelve is jól vizsgázott a biztonsági berendezés.
Helytörténeti érdekességek egy percben. Igaz, hogy agyonhasznált, de azért igaz a mondás: “Sok kicsi sokra megy”. Ezért indul útjára az Egyperces című sorozat az oldalon. Első héten a Budai Várnegyedhez köthető rövid helytörténeti írásokat, és korabeli képeket mutatok be vele. Az első Egyperceshez a Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye volt a forrásom (a korabeli kép is a Közlöny mellékletében jelent meg).
Címkék: Buda, Budapest, egyperces, I. kerület, július, március