MENÜ

Iskola osztálytermek nélkül

Iskola osztálytermek nélkül?

újra

Újra

2015-02-25 Views: 3030 ÉPÍTÉSZET, L, M, VIZUÁLIS KULTÚRA

Az ezüst sárkány iskolája

közösségi tervezés

Az Ezüst Sárkány 12 évvel ezelőtt költözött a németországi iskola falai közé. Ekkor újították fel ugyanis az iskola egy részét. A tanulók, szüleik, tanáraik és az építészek közösen tervezték meg, hogy milyen legyen a megújuló iskola. Kitaláltak egy történetet, és  megálmodták Ezüst Sárkány világát. Ezt a fantasztikus világot mesélik el a folyosók, a tantermek és a közösségi terek.

iskola közös tervezéssel

Annyira nagy sikere volt a 2003-as közös tervezésnek, és az iskola átalakulásának, hogy néhány év múlva, az iskola másik részének felújítása is ugyanígy zajlott. A mese folytatásában náthás lett az Ezüst Sárkány. Hogyan fest egy tüsszögő, megfázott sárkány világa? A berlini iskolában kóborolva megismerheted a fantasztikus álomvilágot.

az ezüst sárkány és a kaleidoszkóp - különleges iskola

gyerekek tervezte közösségi terek az iskolában

iskolai közösségi terek

Az iskola pihenőhelyiségében egy méter magas szirmok nőnek a dombok között. A virágszirmokat az iskola tanulói díszítették fel különböző szalagokkal. A szirmokból, és a dimbes-dombos szivacsokból kis kuckók alakultak ki, ahova félre lehet vonulni egy kis magányos olvasgatásra, vagy egy jó beszélgetésre.

szirmok között - különleges iskola

iskola a gyerekek álmai alapján - Berlin

kreatív iskola - Németország - Berlin

kuckó az iskolában

A Nátha Kert elnevezésű helyiségben lebegő tűzvirágok nyílnak. Kelyheikben remekül lehet pihenni. Aki pedig inkább társaságra vágyik, a kert lejtőin mókázhat. Ebben hasonlítanak egymáshoz az iskola bemutatott közösségi terei. A folyosó bútoraiban, a pihenőszobában és a Nátha Kertben is egyszerre van lehetőség a magányos  félrevonulásra, a közös tanulásra, vagy kikapcsolódásra is.

ötletek a Re-bútort az aulába alkotói pályázathoz

Az Erika Mann Iskola építész tervezője: Die Baupiloten. A képek forrása: archdaily.com, liveprojectsnetwork.org.

A berlini Erika Mann Iskola a közösségi tervezés nagyszerű példája. A tervezésben és megvalósításban résztvevők saját maguk formálhatták környezetüket. Ők álmodták meg azokat a tereket, formákat, színeket és fényeket, amelyek körbeveszik őket az iskolában. Az alkotási folyamat, és a megvalósulás élménye a résztvevőket is formálta. Egész biztosan szorosabb lett az épített környezetükhöz fűződő viszonyuk. Mérföldkőnek tekinthető egy ehhez hasonló – szerencsére már idehaza is alkalmazott – közösségi tervezés a gyermekek (és felnőttek) épített környezeti nevelésében.

Tetszett? Mutasd meg másoknak is!
Share on FacebookGoogle+Pin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterEmail to someonePrint this page

Címkék: , , , , ,

Hozzászólások lezárva.